a:hover color:#FF6699; background:url http://dl5.glitter-graphics.net/pub/590/590935ankbyj1xx4.gif ;background-repeat: repeat; text-decoration:underline;

Search This Blog

Wednesday, March 6, 2013

jom belajar di madinah...=)


Cara Mohon dan Syarat Permohonan ke Universiti Islam Madinah

byQSTAFF2onDECEMBER 6, 2012
Mendalami ilmu agama terutama di Madinah dan tanah arab merupakan pilihan yang baik, untuk memohon belajar di Madinah semestinya perlu melalui cara dan proses yang betul supaya permohonan melanjutkan pelajaran ke Madinah berjaya. Kebiasannya belajar di Madinah akan lebih kepada soal agama, ia adalah pilihan yang bijak bagi memberikan lebih lagi ilmu agama islam dan berbakti kepada yang memerlukan panduan.
Maklumat yang ingin dikongsi ini adalah berkaitan info dan syarat permohonan untuk belajar di Universiti Islam Madinah Al-Munawwarah, Arab Saudi. Terima kasih diucapkan kepada 2 orang pelajar Universiti bekenaan iaitu Mohd Danial Bin Mohd Saodi dan Wan Muhd Usaid Bin Wan Subki kerana telah menyediakan maklumat kemasukan dalam bentuk pdf yag boleh dimuat turun. Maklumat yang disediakan juga telah disahkan kesahihannya oleh Persatuan Mahasiswa Malaysia Arab Saudi (PERSADA).
Kuliah di Universiti Islam Madinah Al-Munawarah :
  1. Kuliah Al-quran
  2. Kuliah Hadis
  3. Kuliah Syariah
  4. Kuliah Dakwah & Usuluddin
  5. Kuliah Bahasa Arab
Bagi yang berminat dan mempunyai cita-cita melanjutkan pelajaran seperti yang dinyatakan diatas bolehlah muat turun melalui link yang diyatakan dibawah untuk maklumat lengkap permohonan dan cara memohon belajar di Universiti Islam Madinah Al-Munawarah.


Sumber :Cara Mohon dan Syarat Permohonan ke Universiti Islam Madinah

No comments:

Post a Comment